Raportul privind activitatea Întreprinderii sociale „Floare de cireş” pentru perioada iulie 2013 – august 2014
Raportul privind activitatea Întreprinderii sociale „Floare de cireş” pentru perioada iulie 2013 – august 2014
„Floare de cireş” este un SRL cu statut de întreprindere socială, fondată în decembrie 2012. Întreprinderea socială are două domenii de activitate: servicii de alimentaţie publică şi creşterea legumelor în seră. Întreprinderea şi-a început activitatea în septembrie 2013, atunci au fost lansat serviciul catering (contra plată, în raionul Ialoveni şi or. Chişinău), în luna iunie 2014 a început comercializarea pe piaţa locală a legumelor din seră (roşii, castraveţi, ardei, vînătă).
Misiunea: Floare de cireş este prima întreprindere socială şi responsabilă faţă de mediu care oferă servicii de catering în Republica Moldova. Noi prestăm servicii de înaltă calitate la preţuri avantajoase, utilizînd produse autohtone şi ecologice, parţial din producţie proprie. Activăm pentru persoane fizice, companii şi alte entităţi, împreună contribuim la dezvoltarea comunitară şi creăm noi oportunităţi de formare socio-profesională şi angajare a persoanelor marginalizate. Valori: Dezvoltarea comunitară, Contribuţie la o societate incluzivă, Responsabilitate de mediu.
39% dintre clienţi, au apelat la serviciile catering cel puţin de două ori, rezultatele chestionarelor arată că majoritatea clienţilor sînt dispuşi să beneficieze de servicii ori de cîte ori vor avea nevoie. În 87% din cazuri, clienţii au evaluat gradul de satisfacţie privind calitatea mîncării şi a serviciilor prestate la cu cea mai mare notă. Floare de cireş oferă următoarele servicii catering: pauză da cafea, bufet suedez, fourchette, business lunch.
Procurînd serviciile noastre, clienţii susţin programele întreprinderii sociale „Floare de cireş”. Clienţii noştri obţin satisfacţie apelînd la serviciile întreprinderii sociale care susţine persoanele în căutarea unei speranţe sau îşi doresc o schimbare pozitivă în viaţa lor. Întreprinderea socială „Floare de cireş” este recunoscătoare tuturor prietenilor care fac posibilă munca noastră. Sprijinul Dvs. este esenţial pentru a susţine dezvoltarea programelor noastre importante: integrarea socio-profesională a tinerilor cu dizabilităţi şi cantina de ajutor social din Răzeni.
Total beneficiari ai Cantinei de ajutor social din Răzeni în perioada 01 iulie 2013 – 31 iulie 2014: 31 pensionari cu venituri mici şi persoane cu dizabilităţi; Total zile în care au fost livrate prînzuri: 157 zile; Total prînzuri gratuite livrate la domiciliul beneficiarilor: 3523 bucăţi; Beneficiarii primesc cîte un prînz cald la domiciliu de trei ori pe săptămînă; Cheltuieli pentru produsele alimentare: 48 mii lei; Donator: Asociaţia Obştească „ProMoldova Social”. Pentru a beneficia de serviciile cantinei, persoana trebuie să depună o cerere-tip la asistentul social de la Primăria Răzeni sau la Cantina de ajutor social.
Întreprinderea socială „Floare de cireş” oferă speranţă, instruire şi angajare în cîmpul muncii pentru băieţi şi fete cu dizabilităţi pentru ca aceştia să-şi schimbe stilul de viaţă şi să devină membri activi în comunitate.
În cadrul organizaţiei se acordă a atenţie sporită măsurilor de integrare socio-profesională a persoanelor din categorii social-vulnerabile, inclusiv cu dizabilităţi. În acest sens, fiecare angajat din această categorie este îndrumat în procesul de muncă de către un angajat cu experienţă. Într-un spaţiu suportiv şi securizat, fete şi băieţi învaţă să lucreze în echipă, totodată obţin experienţă de muncă, iar CV-ul lor devine mai atractiv.
Persoanele sunt angajate cu contract individual de muncă pe termen nelimitat. Angajaţii cu dizabilităţi au urmat cursuri de formare profesională la Asociaţia Obştească „Insula Speranţelor”. Totodată, întreprinderea socială „Floare de cireş” este un program amplu de formare profesională care antrenează băieţi şi fete cu dizabilităţi în sfera alimentaţiei publice şi creşterea legumelor. În calitate de angajaţi, învaţă să prepare mîncare şi să o servească clienţilor, astfel îşi dezvoltă încrederea în sine şi se pregătesc să devină lideri în familiile şi comunităţile lor.
Angajaţii cu dizabilităţi, au trăit în august 2014, prima experienţă de a fi în concediu de odihnă anual. Doi dintre angajaţi au întrunit în iulie 2014 condiţiile de a fi beneficiari ai pensiei de invaliditate, astfel pensia pe care o primesc lunar aceste persoane este cu 35% mai mare decît alocaţia primită anterior. Angajaţii organizaţiei beneficiază şi de educaţie financiară, un prim pas în acest sens a fost informarea acestora despre plata salariilor şi taxele care se reţin din acesta, eliberarea cardurilor bancare salariale şi oferirea consultaţiilor privind managementul bugetului personal.
De regulă, angajaţii cu dizabilităţi sunt invitaţi la diverse evenimente socio-culturale sau acţiuni comunitare. În rezultat, şapte angajaţi cu dizabilităţi au devenit membri activi în comunitate, iar din beneficiari pasivi de prestaţii sociale s-au transformat în contribuabili la bugetul public.
Rezultatele activităţii Întreprinderii sociale „Floare de cireş” SRL au fost discutate în cadrul mesei rotunde „Provocări privind lansarea unei întreprinderi sociale în republica Moldova” desfăşurată la 4 septembrie 2014 în satul Răzeni.