Antreprenoriatul social: mai aproape de Oameni, Natură, Comunitate
Antreprenoriatul social: mai aproape de Oameni, Natură, Comunitate
Centrul Contact, împreună cu partenerii locali AXA Management Consulting și Eco-Răzeni, a lansat Campania de informare „Antreprenoriatul social pe înțelesul tuturor”. Prin această Campanie, organizatorii își propun să familiarizeze publicul larg cu conceptul de antreprenoriat social și să promoveze necesitatea economiei sociale pentru comunitățile din Republica Moldova.
„Antreprenoriatul social: mai aproape de Oameni, Natură, Comunitate” este mesajul Campaniei, prin care se dorește sensibilizarea publicului larg și sporirea numărului de afaceri sociale în țară.
În iulie 2020, în cadrul Proiectului „EU4Youth – Valorificarea potențialului tinerilor antreprenori sociali din Moldova şi Ucraina” a fost realizat un Baseline a Antreprenoriatului Social în R.Moldova, iar rezultatele acestuia au arătat identificarea a doar 48 de afaceri sociale. Unul dintre motivele numărului mic de afaceri sociale în țară este necunoașterea și lipsa de mediatizare a acestui subiect, inclusiv necesitatea economiei sociale pentru comunități.
Timp de 5 luni, prin intermediul acestei Campanii, vor fi publicate mai multe articole explicative, însoțite de istorii de succes. Vor fi organizate evenimente online cu antreprenori sociali din țară, care vor vorbi despre drumul unei afaceri sociale și vor povesti istoria lor de succes. La fel, vor fi publicate mai multe infografice, mesaje din partea antreprenorilor sociali și va fi dezvoltată Rețeaua online a antreprenorilor sociali din R.Moldova – Grup pe Facebook.
„Antreprenoriatul social, nu este o simplă afacere. Este soluția unor probleme sociale, oferă locuri de muncă persoanelor din medii vulnerabile, stimulează incluziunea socială, oferind persoanelor defavorizate acces la resurse și servicii sociale”, menționează Serghei Neicovcen, Director executiv al Centrului Contact.
În același context, Elena Nofit, Comunicatoarea Campaniei, a precizat că acest domeniu este slab mediatizat, motiv pentru care oamenii nu au cunoștințe despre economia socială. „Economia socială este despre oameni și acoperirea necesităților tuturor categoriilor de persoane. Ea este o oportunitate pentru persoanele marginalizate și o alternativă prietenoasă mediului, motiv pentru care acest tip de afacere ar trebui să primească toată susținerea: legislativă, socială și a comunității”, a completat Elena.
Proiectul „EU4Youth – Valorificarea potențialului tinerilor antreprenori sociali din Moldova şi Ucraina” ajută la promovarea potențialului antreprenorial social al tinerilor din Republica Moldova și Ucraina, prin crearea unui ecosistem favorabil pentru întreprinderile sociale, precum și prin susținerea mai multor tineri antreprenori sociali în dezvoltarea și susținerea soluțiilor lor inovatoare pentru promovarea incluziunii sociale și a mediului sustenabil în ambele țări. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană, prin intermediul Programului EU4Youth și este implementat în parteneriat cu: Gustav-Stresemann-Institut (GSI) din Germania , Pro NGO! (Germania), AXA Management Consulting (Moldova), ECO-RAZENI (Moldova), Centrul CONTACT (Moldova) și Egalite International (Ucraina).